Vasacirkeln & belöning

2012-01-26 @ 20:37:59
Hej alla glada =) Idag hade vi en examinerande workshop i skolan där vi fick många intressanta infallsvinklar på Selma Lagerlöfs Gösta Berlings saga, vilken vi hade läst tills idag. Vi fick sitta i smågrupper och diskutera bland annat hur man didaktiskt kan använda boken, alltså hur en lektion/lektioner rent praktiskt kan se ut. Selma Lagelöf kan nog för många elever kännas rätt dammig.. men med de rätta knepen kan man även göra Selma intressant, för de som inte finner något vidare intresse för hennes författarskap och böcker.

Efter skolan gick jag och Igge till Actic i Helsingborg för att köpa träningskort.
199 :- / månad och då kan jag även träna i Halmstad. Billigt eller vad!?
Vi gick på ett träningspass som heter Vasacirkeln, egentligen ganska simpelt - men eftersom jag lyckats få otroligt dålig kondition var det ganska jobbigt.. >,<

Såklart jag behövde lite belöning efter träningen (haha), så nu njuter jag till fullo!