Last two weeks

2012-04-23 @ 13:03:24
Hej hej hej! De två senaste veckorna har jag varit rätt busy. Under veckodagarna har jag haft VFU - verksamhetsförlagd utbildning, vilket har inneburit två veckor som lärarkandidat på Sturegymnasiet. Den första veckan var intressant, men jag tyckte att det var rätt tungt eftersom det var så mycket att ta in. Den andra veckan var helt underbar! Då kände jag mig säker på att det är lärare jag vill bli och jag stormtrivdes i klassrummet. Hade gärna fortsatt några veckor till!! Den första VFUn, som jag nu har genomfört, går mestadels ut på att observera undervisningen, intervjua olika personer i skolverksamheten samt få en helhetsbild hur det är att arbeta som lärare. Jag har alltså inte själv hållt i undervisning.

Förra helgen var jätterolig; var på fredagen på Väla med min bror, hans flickvän och min älskling. Vi shoppade bland annat loss inför pappas 50-årsfest som var på lördagen. På söndagen åkte Fredrik & Tania tillbaka och jag grät som vanligt floder. Såå jobbigt varenda gång han åker tillbaka.

Helgen som gått började med jobb ute på campingen. Vi planerade, fixade klart i barnhuset och jag gick även runt som maskoten Blix. Snacka om att jag gick in för det och hoppade runt, dansade, spelade luft-elgitarr, kramade barnen och så vidare. Det var nog en syn, haha! Jag var laaagom svettig efter 1 1/2 h i den dräkten...


En bild från pappas 50-årsfest - Jag & Tania lär oss damernas tangodanssteg :P